Nákupný košik
Email
Telefón

Psychológia farieb pri výbere reklamných predmetov

Psychológia farieb - dieťa

Vďaka krásnej palete rôznych prírodných farieb, je jeseň obzvlášť farebným obdobím. Listy na stromoch sa najskôr sfarbujú do žlta, potom do červenej farby až nakoniec zostanú hnedé. Všimli ste si, že pri pohľade na žlté lístie pociťujete vyrovnanosť, červená farba vám pripomína energiu a vitalitu a hnedá farba vám dáva pocit pohodlia a bezpečia? Farby majú mimoriadny psychologický význam, čo si v našej spoločnosti dobre uvedomujeme.

Zhromaždili sme niekoľko zaujímavých faktov o tom, čo konkrétna farba hovorí o produkte a o tom, aký význam to môže mať pre váš obchodný vzťah s existujúcim alebo budúcim obchodným partnerom.

Farby majú na nás väčší vplyv, ako by sme si mohli myslieť

Nielenže sme nimi neustále obklopení, farby sú neoddeliteľnou súčasťou našej komunikácie, aj keď si to možno ani neuvedomujeme. Vedci študujúci psychológiu farieb zistili, že hoci môže mať jedna farba rôzne účinky na rôznych ľudí, existujú určité všeobecné pravidlá týkajúce sa účinku farieb na náš mozog. Pozrieme sa na niektoré vlastnosti základných farieb:

Psychológia farieb - ceruzky

Biela: pripomína nám sneh a zimu, symbolizuje mier, ticho, nový začiatok, pravdu, nevinnosť a čistotu. Nič nepokazíte výberom reklamného darčeka v bielej farbe, pretože biela sa dá kombinovať so všetkými farebnými variáciami.

Žltá: tejto farbe pripisujeme kreativitu, vyjadruje jas a odvahu a najčastejšie je spojená s mladosťou, hravosťou a zvedavosťou. Ak dáte obchodnému partnerovi darček, ktorý je určený pre deti, žltá farba produktu je ideálna. Dospelí taktiež obľubujú reklamné predmety žltých farieb. Ako príklad možno uviesť žltý dáždnik, ktorý v daždivom dni spríjemní a spestrí vašu prechádzku po sychravých uliciach.

Oranžová: táto zmes žltej a červenej farby nám pripomína slnko, stimuluje tvorivosť a zároveň odráža dobrý vkus a pohodlie. Touto farbou reklamných predmetov budete stimulovať aktivitu, komunikáciu a inšpiráciu.

Červená: symbolizuje život, lásku, energiu, rýchlosť (Akú farbu má Ferrari?), vitalitu a dynamiku. V pozitívnom zmysle je to najagresívnejšia farba s veľkým vplyvom na intelektuálnu aktivitu.

Zelená: farba trpezlivosti, ktorá nám pripomína prírodu a predstavuje šťastie, bezpečie a rovnováhu. Starostlivo vybrané reklamné predmety v zelenej farbe pôsobia na obchodného partnera upokojujúco, vzbudzujú dojem lojality a morálky. Obvzlášť vhodná je pre ekologické reklamné predmety, pretože je spojená s recykláciou a ochranou životného prostredia.

Modrá: táto farba je zvyčajne spájaná s vodu a oblohu. Naše myšlienky pri pohľade na modrú farbu smerujú ku slobode, hĺbke a múdrosti. Keďže modrá vyjadruje autoritu, čistotu a ochranu, je používaná pre uniformy a pracovné odevy. Modrá tiež symbolizuje otvorenosť, inteligenciu, nádej a snahu o niečo vyššie, je skvelou farbou pri výbere reklamného predmetu pre obchodného partnera.

Fialová: je zmes modrej a červenej farby a vyjadruje inteligenciu a emócie. Fialová môže vzbudzovať pocit luxusu a prestíže, pretože bola v minulosti spájaná s mocou a bohatstvom. Reklamný darček v tejto farbe bude odrážať okrem iného umiernenosť, kontrolu a múdrosť.

Ružová: táto nežná farba nám pripomína krásne obdobie narodenia a srší z nej jemnosť, ženskosť, pozitivizmus a hravosť. Niet divu, že naše najobľúbenejšie ženské produkty na reklamné darčeky sú práve v tejto farbe!

Hnedá: je symbolom všetkého hmatateľného a stabilného a podľa viery vedcov hasí neistotu. Všetky tieto vlastnosti sú základom dobrého obchodného vzťahu, takže výber reklamných predmetov v tejto farbe je správnym krokom. V neposlednom rade hnedá farba symbolizuje aj materiálnosť, pohodlie a bezpečnosť.

Čierna: symbolizuje prestíž a je mimoriadne obľúbenou farbou prémiových reklamných darčekov, ktoré nájdete na našom webe vo veľmi širokom výbere pre obe pohlavia a všetky vekové kategórie.

Farby obchodných darčekov a korporátna identita

Zo skúseností môžeme potvrdiť, že väčšina našich zákazníkov spája farbu korporátnej identity a reklamných predmetov s farbou loga spoločnosti. Vo väčšine prípadov platí, že zladenie farieb zvyšuje rospoznateľnosť pre zákazníkov a obchodných partnerov. Sú však prípady, kedy dominantná farba musí spľňať určité špecifiká.

Psychológia farieb - batohy

Ukážme si to na príklade. Rozhodli sme sa, že naša spoločnosť bude rozdávať dáždniky a pretože naše logo je v ružovej farbe, chceme dáždniky v rovnakej farbe. Problém nastáva, keď dáme taký dáždnik napríklad generálnemu riaditeľovi. Predstavujete si ho s ružovým dáždnikom?

Preto je často vhodné použiť neutrálne farby reklamných darčekov (čierna, biela, šedá atď.), keďže nimi pokryjeme celé spektrum predmetov. Výber farieb samozrejme závisí aj od situácie a účelu. Propagačný materiál však musí byť vždy aspoň trochu výstredný, aby dosiahol požadovaný účel.

Prečo vám správna farba pomôže s predajom?

Ako sme už zdôraznili, farby sú jedným z najdôležitejších faktorov vizuálnej komunikácie, pretože vytvárajú našu vlastnú interpretáciu produktu, značiek a názorov na ňu. Rôzne farby u každého človeka vyžarujú rôzne emočné reakcie, ktoré závisia aj od jeho skúseností a spôsobu myslenia. Faktom je, že farby pomáhajú predávať, pretože výskum ukázal, že takmer 85% spotrebiteľov potvrdilo, že farba bola hlavným dôvodom nákupu konkrétneho produktu.

Vedeli ste, že farba loga alebo farba samotného reklamného predmetu, na ktorom je logo umiestnené, môže mať vplyv na emočné odhodlanie klienta spoločnosti? Takto starostlivo vybraná farba reklamného predmetu s vašim logom a propagačnou správou môže pomôcť nielen odlíšiť vašu spoločnosť od konkurencie, ale aj v pozitívnom zmysle ovplyvniť postoj klientov k určitému produktu.

Nezabudnite aj na správny výber kombinácie farieb do vašej prezentačnej miestnosti. Pomôcť vám môžu vo Farlesk-u, kde vám namiešajú ideálny odtieň na mieru.

Pozrime si výsledky z rôznych marketingových prieskumov o vplyve farieb na nákup a viditeľnosť produktu alebo značky spoločnosti, ktoré zverejnila spoločnosť Colorcom, ktorá je lídrom vo výskume farieb.

  • správne vybrané farby môžu zvýšiť rospoznateľnosť značky až o 80% (zdroj: University of Loyola, Maryland study)
  • farby predstavujú až 85% dôvodu kúpy produktu (zdroj: Secretariat of the Seoul International Color Expo 2004)
  • zlepšujú čitateľnosť až o 40% (zdroj: Business Papers in Color. Just a Shade Better)
  • urýchľujú učenie z 55% na 78% (zdroj: The Persuasive Properties of Color)
  • zvyšujú chápavosť a porozumenie až o 73% (zdroj: The Power of Color)

Ak si nie ste istí, ktorá farba by sa vám najviac hodila, kontaktujte nás a radi vám pomôžeme.

Copyright 2006 - 2024 © CreoCom.sk
Člen PSI
Instagram
Facebook
Zatvoriť